úvod | tisk | napište nám
Jak efektivně utrácet za internetovou propagaci

Stylování a vizuál www pro lepší prodej

23.05.2014  |  Jana Valentová, SEO specialist Aktualizováno: 04.05.2014

Design je jednou z nejdůležitějších částí webu. Proč? Protože rozhoduje o úspěšnosti Vaší webové prezentace. Stránky se spoustou informací, kvalitním SEO a třeba i PPC nemají u konkurence šanci, pokud mají mizerný desing.

Většina si pod slovem design představí jednoduše grafiku, ta sice k němu neodmyslitelně patří, ale není jedinou jeho součástí. Podle wikipedie je cílem designu “co nejúčelněji propojit funkční a estetickou stránku navrhovaného předmětu”. Lidé mají rádi hezké věci, ale musí být především funkční. Ukážeme si to na příkladech. Na který z těchto webů se budete rádi vracet?

1) Stránky mají zastaralou grafiku, některé části jsou vyloženě ošklivé. Menu je viditelné, na první pohled rozeznáte odkazy a další navigaci, najít požadovanou informaci zabere chviličku.

2) Stránky jsou graficky krásně zpracované, estetické, doplněné pěknými efekty. Trvá delší dobu mezi prvky najít menu, špatně se ovládají a nikdy nenajdete, co hledáte.

3) Stránky mají pěknou grafiku, jednodušší vzhled, nejsou přeplácané efekty. Dobře se na nich orientujete, snadno najdete potřebné informace.

Je to otázka preferencí jednotlivců, ale vždy je potřeba vyvážit krásu s funkčností. Design webu se musí líbít, snadno používat, být intuitivní a upravitelný.

 

Jak se pozná dobrý design?

Uživatelé internetu jsou zvyklí na standardní chování některých prvků a je potřeba je dodržovat. Například podtržený text by se měl používat pouze pro odkazy - jinak bude uživatel zmatený a bude očekávat odkazy na místech, kde nejsou.

Menu by mělo být v záhlaví, případně v horní části bočního sloupce a viditelné i u menších monitorů.

U větších webů nesmí chybět drobečková navigace, často se uživatel na stránky dostane z vyhledávače a musí mít způsob, jak se orientovat, kde přesně je.

Vhodné je i uživatelům co nejvíce ulehčit hledání dalších informací - od dobře zvolené struktury webu, přes vzájemné propojení stránek odkazy v textech, až po fulltextové vyhledávání.

 
 
Fato a.s., stavební společnost
 

Štítky: www stránky

Reference

Štítky

Naše nabídka

- Profesionální tvorba www 
- Elektronický obchod
- E-marketing, SEO, PPC
- E-commerce, Intranet, Portály
- Webhosting, konzultace, poradenství
- Grafika, loga, design, tisk

 
Více informací
 
 
Novinky | Naše reference | Naše nabídka | Kontakt | Otázky a odpovědi