úvod | tisk | napište nám
Jak efektivně utrácet za internetovou propagaci

SEARCH ENGINE OPTIMIZATION ve statistikách 2010-2012

SEO neboli optimalizace pro vyhledávače (Google, Seznam, Bing, Yandex atd.) je fenomén dneška. Kdo slovo umí vyslovit, hned si přimaluje na čelo slovo “odborník” a lidé se mu klaní. Bohužel SEO není jednorázová záležitost, kde utratíte 1000Kč a je vyhráno. SEO není ani o honění se za pomyslnou první příčkou ve vyhledávání, SEO je především komplex služeb a opakovaných úkonů, které přivedou na www stránky potencionální zákazníky.

Nyní opusťme vysvětlování co je / není SEO a podívejme se na zajímavé statistiky a fakta, které přinesla společnost HubSpot “120 Awesome marketing stats, charts & graphs”, ze které Vám vyberu to nejzajímavější – různé údaje za roky 2010-2011.

Většina Američanů započnou svůj nákup hledáním na internetu (porovnávání cen a kvality, čtení recenzí a diskusí). I když poté následně svůj nákup dokončí v kamenném obchodě, tak i tak započali svůj zájem na internetu! Typickým příkladem je nákup automobilu. Proto bychom neměli podceňovat svou existenci na internetu a bedlivě se SEO a jiným aktivitám podporujících návštěvnost www stránek věnovat a investovat.

Google je největší světový poskytovatel vyhledávání na světě a lokální vyhledávače (např. v ČR Seznam mu dřív nebo později přestanou stačit – jejich přežívání je vysoce závislé na národním patriotismu a ten se s globalizací postupně stává méně a méně účinným. Snad jako výjimku bych uvedl ruský Yandex, který stále má cca 70% trhu v Rusku a Google 30%). proto je třeba řešit naše investice v lokálních i Google vyhledávačích a naše finance optimalizovat efektivně!

FAKT: Být na předních pozicích (nikoliv první) není již volbou, ale povinností

Graf: jaké procento lidí klikne na výsledek hledání od 1. do 10. pozice, zdroj: MARKETINGSHERPA

FAKT: Čím více textů a informací poskytnete vyhledávačům pro slova, na která chcete být nalezeni, tím více vás lidé najdou

A na závěr: “Co nenajde Google, nikdo jiný taky ne!”, HubSpot 2012


Použité zdroje:
JIM JANSEN SENIOR FELLOW PEW RESEARCH CENTER’S INTERNET & AMERICAN LIFE PROJECT SEPTEMBER 2010 / INTERCONNECTED WORLD: SHOPPING AND PERSONAL FINANCE, 2012 / COMSCORE, MAY 2011 / NIELSON, 2009 / MARKETINGSHERPA, FEBRUARY 2007 / MARKETSHARE.HITSLINK.COM, OCTOBER 2010 / COVARIO, JANUARY 2011 / HUBSPOT, LEAD GENERATION LESSONS FROM 4,000 BUSINESSES, 2011 / HUBSPOT, STATE OF INBOUND MARKETING LEAD GENERATION REPORT, 2010

 

Štítky: seo, marketing, www stránky

Reference

Štítky

Naše nabídka

- Profesionální tvorba www 
- Elektronický obchod
- E-marketing, SEO, PPC
- E-commerce, Intranet, Portály
- Webhosting, konzultace, poradenství
- Grafika, loga, design, tisk

 
Více informací
 
 
Novinky | Naše reference | Naše nabídka | Kontakt | Otázky a odpovědi