úvod | tisk | napište nám
Jak efektivně utrácet za internetovou propagaci

Je levnější opravdu levnější aneb jak se orientovat v cenových nabídkách?

04.04.2014  |  Ing. Táňa Vohradníková, account manager Aktualizováno: 28.03.2014
 

Tuto otázku si klade každý z nás velice často, a to nemusí jít zrovna o výrobu webových stránek. Denně nám hlavou probíhá myšlenka, mám to koupit, když je to levné? Odpověď je jednoduchá. Čtěte pozorně, co se Vám nabízí!
To myslím doslova.


Pokud je něco levné např. máslo, zjistěte si obsah tuku nebo třeba gramáž. Obchodní taktika je stále stejná, nic není zadarmo, tak se lehce stane, že si domů přinesete pouze 200g másla místo 250g.

 

S webovými stránkami je to stejné. Určitě se najde v levné nabídce ta skulinka, která není zprvu patrná, to malé písmo pod čarou, které nakonec úžasně levnou nabídku posune do zcela jiné roviny víceprací. Je to běžná praxe neseriózních agentur. Prvotní nabídka je nejlevnější proti všem konkurenčním, ale… nebylo v ní vše zahrnuto. Vícepráce tak celkovou výrobu webu prodraží až několikanásobně. Dávejte tedy přednost seriózním nabídkám, které mají položky vypsány přehledně a neschovávají se za nic neříkající výrobu webu.

Chcete nový web? Najděte si výrobce/dodavatele, kterým zašlete svojí poptávku. Oslovte více společností, ať máte možnost srovnání a porovnání nákladů. Doporučuji se řídit referencemi jednotlivých společností.

Oslovit můžete také jednotlivce, studenty, ale zde je velká nevýhoda, že nemáte po čase, možnost reklamace. Student zkrátka dostuduje a odchází pryč. Cena byla nízká, protože není garantován servis ani údržba systému. Zvažte tedy pozorně všechny možnosti.


Je lepší v první fázi ušetřit?

Moje odpověď zní ne. Studentům sice zvýšíte kapesné a máte webové stránky za hubičku, ovšem co se stane za 3 roky? Web není výtvor navěky. Jen si vzpomeňte, jak se stále aktualizují verze prohlížečů internetu Mozilla, Chrome, Opera, Safari, Explorer. Internet je živý organizmus, který potřebuje stále nové úpravy. Tak je to i s vaším webem, za pár let se nebude korektně zobrazovat v nových verzích prohlížečů a máte problém. Počáteční úspora se vám rázem vrací jako bumerang. Nemáte možnost kontaktovat studenta a musíte oslovit novou firmu, aby web opravila, v horším případě udělala zcela nový.

Vraťme se zpět k cenovým nabídkám, které musíte pečlivě pročíst, nikdo to za vás neudělá. Vím, někdy jsou zdlouhavé, ale jde o vaše peníze, proto buďte pozorní. Nabídky se totiž liší zcela markantně v mnoha ohledech, zaměřte se především na to, co se nabízí v ceně projektu. Neofema s.r.o. cenovou nabídku klientům podrobně rozepisuje, aby všechny položky byly jasně definovány. Obchodník si domluví s klientem schůzku, kde se přesně stanoví potřeby a cíle webu, aby se mohla vytvořit cenová nabídka šitá na míru.


Co by měla cenová nabídka obsahovat?

Závěrem bych chtěla podotknout, že cenová nabídka je pouze hozená rukavice a záleží jen na vás, zda jí zvednete nebo necháte ležet. Nevíte si rady? Nenechte se do ničeho nutit nebo tlačit! Ptejte se na všechno, co vám není jasné. Dobrá agentura vám ráda pomůže a zodpoví dotazy s úsměvem.

 

Štítky: návody, www stránky

Reference

Štítky

Naše nabídka

- Profesionální tvorba www 
- Elektronický obchod
- E-marketing, SEO, PPC
- E-commerce, Intranet, Portály
- Webhosting, konzultace, poradenství
- Grafika, loga, design, tisk

 
Více informací
 
 
Novinky | Naše reference | Naše nabídka | Kontakt | Otázky a odpovědi