úvod | tisk | napište nám
Jak efektivně utrácet za internetovou propagaci

Jak správně používat vyhledávače

Hledáte informace? Zeptejte se strejdy Googla případně tetičky Wikipedie. V dnešní době už pouhé vyhledávání webových stránek nestačí, lidé často hledají obrázky, zboží v obchodech, videa, konkrétní typ souboru nebo jak něco udělat. Úspěšný vyhledávač se musí přizpůsobit požadavkům uživatelů, proto se vyhledávací algoritmy neustále vyvíjejí. Spousta běžných uživatelů ani neví, jaké má možnosti.

Výsledky vyhledávání se dělí na placené (bloky 1 a 2) a přirozené (blok 3)

Placené výsledky (PPC reklama) (bloky 1 a 2):

  • pozice je závislá na nastavení kampaně (ceny za proklik)
  • zobrazuje se okamžitě po nastavení a schválení
  • reklama se dá cílit
  • úpravy webu nejsou potřeba
  • někteří uživatelé reklamu blokují

Přirozené výsledky (blok 3):

Označení jednotlivých bloků ve vyhledávačích Google a Seznam (pro zvětšení klikněte na obrázky)

Místa a mapy (blok 4)

Najít instalatéra v blízkosti bydliště nebylo nikdy jednodušší. Do vyhledávače napište například "instalatér hradec králové" a mezi výsledky se zobrazí seznam instalatérů a mapka. Google i Seznam používají své vlastí mapy a data, proto jsou výsledky rozdílné.

Firmy (Seznam) (bod 4)

Oproti klasickému vyhledávání jsou zobrazovány informace pouze z katalogu firem Firmy.cz, kam lze zdarma firmu přidat. Vyhledávat jde dvěma způsoby - procházením kategorií nebo vyhledáním klíčových slov. Výsledky je možné filtrovat podle krajů i okresů a zobrazit na mapě.

Obrázky (blok 5)

Díky dostupným filtrům snadno najdete, co opravdu hledáte.

Související vyhledávání a překlepy (bloky 6 a 7)

Užitečná záležitost, hlavně protože se začaly hodně používat anglické názvy a často se stává, že si nejste jisti pravopisem. Související vyhledávání oceníte především, když svůj dotaz napíšete příliš obecně nebo vyhledávač nenajde přesně to, co jste chtěli. Příklad: Hledáte "Hradec Králové" - vyhledávač vám nabídne "Hradec Králové památky", "Hradec Králové univerzita", "Hradec Králové fotbal"…

Nabízené související dotazy se při hledání obrázků budou lišit:
Příklad: Hledáte "Hradec Králové" v obrázcích - vyhledávač vám nabídne "Hradec Králové mapa", "Hradec Králové znak", "univerzita Hradec Králové"…

Videa

Seznam spustil vyhledávání videi v beta verzi a spolupracuje na něm s ruským Yandexem, zaměřují se hlavně na hledání českých videí. Google nabízí pohodlné filtrování výsledků díky velkému počtu kritérii - délka, časový úsek, kvalita, titulky, zdroj a další.

Rozšířené vyhledávání

Seznam nabízí upřesnění hledání podle frází, domén i typu souboru. Google k tomu přidal ještě vyhledávání čísla od-do, jazyk, datum poslední aktualizace, nastavení bezpečného vyhledávání a i práv k užití.

Kritéria vyhledávání stránek - můžete vyhledávat všechna slova, kterékoliv ve slov, přesnou frázi, vynechat některá slova nebo slovní spojení a hledat podle čísla (například rok, cena, váha).

Kritéria zúžení okruhu výsledků - zvolte si jazyk, oblast, čas poslední aktualizace nebo třeba konkrétní web případně doménu. Nastavit lze i bezpečné vyhledávání , vybrat typ souboru nebo hledat podle práv k užití.

Nastavení rozšířeného hledání (pro zvětšení klikněte na obrázky)

Zboží

Stejně jako u map používá Google i Seznam vlastní data, která se liší. Pro Českou republiku jsou Google nákupy teprve v beta verzi a nemají tolik možností pro filtrovaní výsledků. Oproti tomu Zboží.cz od Seznamu je u nás více rozšířené, má v databázi více obchodů, více možností u filtrů a umožňuje doplňkové služby jako je hodnocení obchodu. Existují i další vyhledávače zboží například Heureka.cz.

Příklad: Výsledky při hledání "plyšový tygr" - Google má přibližně 142 výsledků, Seznam 440. Informace o vyhledávačích zboží naleznete také v článku Zviditelněte eshop ve vyhledávačích zboží.

Programy kin, divadel

Mezi výsledky hledání se můžou zobrazit programy kin, například při hledání "kino hradec králové". Výsledky i hlavní údaje, které vyhledávač zobrazí se liší. Google ukáže hlavně hodnocení a druh filmu, Seznam datum a čas vysílání (informace bere ze serveru dokina.cz).

Užitečné odkazy

 

Reference

Štítky

Naše nabídka

- Profesionální tvorba www 
- Elektronický obchod
- E-marketing, SEO, PPC
- E-commerce, Intranet, Portály
- Webhosting, konzultace, poradenství
- Grafika, loga, design, tisk

 
Více informací
 
 
Novinky | Naše reference | Naše nabídka | Kontakt | Otázky a odpovědi