úvod | tisk | napište nám
Jak efektivně utrácet za internetovou propagaci

Jak se efektivně zbavit návštěvníků stránek

06.03.2012  |  Jana Valentová, SEO specialist Aktualizováno: 19.03.2012
Internet je plný návodů, jak přivést na web návštěvníky, jak je tam udržet a třeba i jak jim dát důvod vracet se zpět. Novinkou v oblasti optimalizace stránek je VRO (visitors reduction optimalization), jejím cílem je návštěvníky od webu efektivně a pokud možno trvale odradit.

Podobně jako optimalizace pro vyhledávače má VRO on-page i off-page faktory, jeho hlavní výhodou je rychlost s jakou se provedené změny projeví - okamžitě. Pro VRO lze použít jakoukoliv část webových stránek. I zdánlivě bezvýznamná maličkost (například nevýrazný malinký banner v patičce stránky) může být správným zásahem přetvořen na hlavní prvek optimalizace. Popsat všechny možnosti by bylo minimálně na vydání knihy, protože jsou jednoduše řečeno neomezené. Zaměřím se proto na top 5, které mají největší úspěšnost a jsou na webech k vidění nejčastěji.

Hudba

Jen si to představte, je klidný večer, sedíte doma ve svém koutku u počítače a nerušeně posloucháte svoji oblíbenou hudbu. Něco hledáte, otevřete si pár stránek a postupně se je chystáte pročíst. Téměř okamžitě se z reproduktorů začne ozývat řev z džungle a metalové rádio. Nejvhodnější je vybírat na web hlasité zvuky, spouštět je okamžitě a neumožnit návštěvníkům je vypnout. Řiďte se heslem: když se to líbí mě, tak musí každému.

Rychlost

Všichni v dnešní době jen spěchají, pomozte návštěvníkovi zpomalit a prodlužte dobu potřebnou pro načtení stránek. Pro tuto metodu je nejvhodnější větší množství flashů, obrázky velikostí a kvalitou vhodné na billboard a již zmíněná hudba. Pomoci může i JavaScript, dopřejte návštěvníkovi minutu nebo dvě, než se mu ukáže podmenu s krásným vyjíždějícím efektem.

Pop-up

Šikovný VRO optimalizátor si může vystačit jen s pop-up oknem. Přijde-li někdo na web, poděkujte mu pop-up oknem. Chystá-li se někdo z webu odejít, nejlépe opakovaně se ho zeptejte, jestli chce opravdu odejít. Nechali jste si vyrobit krásný banner? Ukažte ho světu na každé své stránce a všemi dostupnými prostředky návštěvníkovi znemožněte jeho zavření. Pro náročné je i možnost pop-up okna, které požaduje zaplacení poplatku za návštěvu stránek.

Flash, JavaScript

Ve většině případů je to právě flash nebo JavaScript, který umožňuje účinnou VRO optimalizaci. Flashem uděláte krásná běhající zvířátka a bublinky, které ve spojení spolehlivě zaměstnají návštěvníka na několik minut při načítání webu. JavaScript umožní na každé stránce otravovat s pop-up oknem, běhajícím textem a nekonečnými "alert okny". Proto ani jedním rozhodně nešetřete.

Barvičky

K VRO postačí i pouhá úprava barev, vraťte se do dětských let a udělejte si z webu omalovánku. Záhlaví modré jako nebe, levý panel zářivě zelený, textová část tmavá s černým písmem a do patičky opakující se pruhy kontrastních barev. Velice užitečné jsou kombinace světlého/tmavého pozadí i textu, žlutého písma na modrém pozadí, duhový text a spousta dalších.

 

Nabídka služeb od Neofemy

 

Štítky: návody, www stránky

Reference

Štítky

Naše nabídka

- Profesionální tvorba www 
- Elektronický obchod
- E-marketing, SEO, PPC
- E-commerce, Intranet, Portály
- Webhosting, konzultace, poradenství
- Grafika, loga, design, tisk

 
Více informací
 
 
Novinky | Naše reference | Naše nabídka | Kontakt | Otázky a odpovědi