úvod | tisk | napište nám
Jak efektivně utrácet za internetovou propagaci

E-marketing není jen SEO - 2. část

Budování značky na www (e-branding)

Vlastnit značku, která prodává sama od sebe – sen mnoha, štěstí pro pár vyvolených? Nikoliv, nicméně musíme si uvědomit, že magické slůvko “budujeme značku” v sobě nese povětšinou běh na dlouhou trať a kontinuální náklady na “vypalování” značky, vylepšování sortimentu a služeb, přebíjení konkurence na všech možných kanálech (nejen internetovém).

Virální marketing v současné době se prosazuje při budování
značky – sociální sítě šíří mezi masy nová videa, obrázky, citace atd.

Virální marketing nám zahrnuje takové praktiky, jako např.:

Zapomeňte na tipy PR agentur (vesměs laciná standardní klišé) typu: musíte změnit logo a musíte změnit firemní identitu. Já radím – buďte v tomto opatrní, tyto investice jsou vysoce rizikové a nejsem přesvědčen, že moderní logo Vám zajistí zástupy zákazníků na vaší www stránce. Může to být jeden z kroků budování značky, ale efektivně vynaložená investice vypadá jinak. Znám plno firem s logem tak šíleným, že bych brečel a fungují s ním roky a naopak, vím o mnoha firmách s cool modernizací loga a firemní identity za statisíce a nulovým výsledkem.

Základní pravidlo budování značky:

Pokud chcete budovat značku, jasně si řekněte, jakou cílovou skupinu chcete oslovit! Pokud najdete “neobsazenou cílenou skupinu s dostatečnou kupní sílou – gratuluji – našli jste svůj “zlatý důl”.

Dynamický web, dynamický přístup k návštěvníkovi www

Asi to většina zná – stagnující firemní www stránky, kde poslední novinka je z roku 2008 “Spustili jsme nové www stránky” a dál … dál nic. Kolikrát budete motivováni na takovou www stránku ještě zajít? Naopak www stránka pravidelně aktualizovaná, s poutavými informacemi (texty, obrázky, přílohy, novinky atd.) začne vyvolávat návštěvnost a zájem – jenže co pak? Pak se začneme zajímat o to, že každý návštěvník je jiný: jeden má rád hi-tech věci, jiný spíše technické informace, další reaguje na slevy atd. = každý z nás má jiná očekávání od www stránky = hledáme něco jiného, co nás uspokojí … a co kdybychom takovýmto skupinám vždy nabídli právě to, po čem touží = dynamicky upravovali naši nabídku www … tohle již např. dělá Google, který podle toho, jak v něm hledáte upravuje výsledky vašich dalších hledání.

Jak tedy toto využít pro náš web / e-shop?

Digitální platby a mikroplatby / mikrotransakce

Platby on-line kartami, mobilem se v našich končinách stále spíše řadí do skupin “hi-tech vymoženosti” a nebo “riziko” a lidé ji nevyužívají tak hojně, jako jsme tomu zvyklí v zahraničí. Boom u nás se stále očekává – což pro marketing je to nejpříhodnější období na podchycení a využití záběru potenciálu pro nás. Předpokládá se vyšší nástup s přímým zabudováním technologie bezkontaktních plateb do mobilů a nebo platebních karet.

Pokud se nám podaří překonat nedůvěru uživatelů (informace o zabezpečení, výhody, bonusy za platby, urychlení expedice atd.) můžeme využít tuto službu pro cílení na vyšší / častější nákupy od klientů nežli běžnými postupy – on-line platby jsou předurčené pro “chtíč syndrom” = chci to teď, koupím to hned. Rovněž placení pomocí mikroplateb od uživatelů ve větší míře jde právě ruku v ruce s on-line transakcemi. Mikroplatby jsou poplatky v řádech korun / desetikorun za relativně krátká období (týden / měsíc), které uživatelé platí za využívání služeb nebo za poskytování vyššího servisu, výhod, slev atd. Traduje se, že pár korun lidem nevadí a klidně si je nechávají strhávat i za něco, co už dávno nepotřebují.

Základní možné implementace on-line plateb do e-shopů:

1/ Pay MUZO (GP webpay) využíváné eBanka, Komerční banka, Československá obchodní banka
2/ Česká Spořitelna s vlastní 3-D secure bránou
3/ Systémy třetích stran: PayU, PayPal, PaySec, osCommerce, Cetelem, Supercash atd.

Výhody platby on-line kartou:

Rychlost: zúčtování proběhne takřka okamžitě a nemusíte čekat několik dní na bankovní převod.
Jednoduchost: zadáváte maximálně tři údaje.
Bezpečnost: platba je provedena na zabezpečené stránce zpracovatelské banky a při akceptaci plateb je využívána nejmodernější technologie zabezpeční. Obchod nemá nemá žádný přístup k údajům o platební kartě uživatele, je pouze informován zda platba proběhla. Veškerá komunikace probíhá zašifrovaně pomocí protokolu HTTPS (vysoké zabezpečení šifrováním).
Pohodlnost: zboží si vyberete, objednáte a rovnou i zaplatíte v pohodlí domova nebo kanceláře.

Pokud máte zájem o služby naší společnosti, kontaktujte nás na obchod@neofema.cz nebo použijte poptávkový formulář.

 

Štítky: návody, marketing, www stránky

Reference

Štítky

Naše nabídka

- Profesionální tvorba www 
- Elektronický obchod
- E-marketing, SEO, PPC
- E-commerce, Intranet, Portály
- Webhosting, konzultace, poradenství
- Grafika, loga, design, tisk

 
Více informací
 
 
Novinky | Naše reference | Naše nabídka | Kontakt | Otázky a odpovědi